حمایت از مصرف کنندگان لوازم خانگی

mxblog-t-4

عدم نظارت دقیق بر فروشگاه ها، بی اطلاعی اکثر فروشندگان از نوع کارکرد و کیفیت اجناس داخل مغازه، رکورد نسبی در بازار و رقابت شدید مارک های تجاری وضعیتی را موجب شده که در یک طرف آن خریداران سردرگم و متحیرند و رد طرف دیگر واردکننده با خریدهای چند میلیون دلاری از بازارهای مشترک، چین و … به دنبال فروش کالاهای خود هستند و همانطور که برخی خریداران خواستار حمایت و مشاوره تشکل های صنی و صنعتی هستند لازم است که انجمنی و تشکلی برای ایجاد بانک اطلاعاتی و دادن مشاوره به مردم ایجاد شود تا خریداران با دست پر و ذهنی روشن اطلاعاتی شفاف و به هنگام بتوانند جنس با کیفیت و متناسب با سلیقه خود را خریداری کنند و پول و هزینه خانواده را به هدر ندهند.

نکته حائزاهمیت آن است که تولیدکنندگان ایرانی لوازم خانگی به خصوص، یخچال، فریزر، لباسشوئی و اجاق گاز و.. اگرچه اجناس خود را با قیمت پائین تری عرضه می کنند اما در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات درست کمتر تلاش کرده اند. تبلیغات آنها تنها به معرفی اجناس و لوازم خانگی می پردازد و به طور سنتی تنها ظاهر اجناس را به نمایش می گذارد اما به سلیقه مشتری، نیازهای جدید، کاربردهای امروزی و … کمتر توجه دارند بنابراین بهتر است ضمن بهتر کردن کیفیت تولیدات خود و استفاده از مواد مرغوب در ساخت موتور، بدنه و قسمت های داخلی و بیرونی لوازم خانگی کاربردها و مزیت های محصولات را معرفی کنند.

در حال حاضر شبکه های ماهواره ای و تبلیغات تلویزیون در اروپا و کشورهای صنعتی برای حمایت از مصرف کنندگان لوازم خانگی زمان تبلیغ جنس مورد نظر را به بالای ۵ تا ۱۰ دقیقه و گاهی تا نیم ساعت با یک ساعت افزایش داده اند و تمام قسمت ها مزیت محصول را معرفی می کنند. مثلاً در مورد یخچال به معرفی آب سردکن، مانیتور، یخ ساز، خاصیت ضدبرفک بودن و .. به طور تفضیلی اشاره می کنند و تبلیغات را به طور عمیق و مؤثر انجام می دهند. در نتیجه مشتری قبل از مراجعه به بازار کاملاً با مزیت ها و خواص جنس مورد نظر آشنا می شود و در بازار کالا بیشتر قیمت ها و خدمات پس از فروش را جستجو می کند. حمایت از مصرف کنندگان لوازم خانگی یکی از مهمترین نکات در فروش این محصولات می باشد.

مطالب مشابه

mxblog-4

تنوع در بورس لوازم خانگی

افراد و خانواده هائی که می خواهند برای خرید لوازم...

تنظیمات قالب